Alle

Project manager1609-028
Rol: Projectmanager BI migraties
Type inzet: Detachering
Locatie: Utrecht
Start: uiterlijk 1-11-2016
Uren per week: 32 uur
Duur van de inzet: 30-4-2017 + optie van verlenging
Uiterste reactie datum: 3-10-2016 voor 8 uur
Tarief indicatie: Onbekend / markconform
Gesprekken worden gepland op 10 en 12 oktober 2016

Voor onze opdrachtgever zoeken wij een ervaren Project manager BI migratie.
Het programma One-Telligence is begin 2015 binnen IT gestart met als doel om te komen tot één geïntegreerde BI-organisatie, één set van BI-tools en één BI-architectuur. Dit met als doel de huidige en toekomstige ontwikkeling van BI. In dat kader is op 1 januari 2016 de nieuwe Business Intelligence & Analytics (BI&A) afdeling gevormd door het samenvoegen van reeds bestaande BI onderdelen. Daarnaast heeft het programma een nieuw productieplatform voor BI opgeleverd (SAS VA & Hadoop) en een nieuwe OneBI architectuur opgesteld. Het programma zal tot eind 2017, samen met de BI&A lijnafdeling, de transformatie naar OneBI verder vorm geven.

Doel van de functie
Op dit moment zijn er meerdere onderdelen (Procurement, Security, Kenniscentrum, HR) waar nog BI activiteiten/processen/systemen zijn, die nog niet in de afdeling BI&A zijn ondergebracht. Het One-Telligence programma gaat de migratie uitvoeren, van die BI activiteiten/processen/systemen, naar BI&A en de verantwoordelijke IT-afdelingen.
Per te migreren BI-onderdeel zal deze migratie een verschillend karakter hebben, bijvoorbeeld een transitie, ombouw (BI-tooling en databases ombouwen naar nieuwe architectuur) of insourcing (BI data insourcen).
Vanuit One-Telligence worden op dit moment diverse deelprojecten opgestart die samen met de BI&A lijnafdeling uitgevoerd gaan worden. Voor het leiden en uitvoeren van deze deelprojecten zoeken wij één of meerdere projectmanager(s). Deze projectmanager zal op scheidsvlak van business en IT acteren en vorm moeten geven aan deze veranderingen.

Werkzaamheden
- Uitvoeren goede intake bij stakeholders aan business en IT zijde (voortbouwend op het voorwerk van betrokken programma en lijnmanagers)
- Opstellen van een projectplan conform de NS standaarden en richtlijnen
- Vormen projectteam uit lijnfunctionarissen (meestal participatie in deeltijd) en (indien nodig) selecteren en werven juiste bemensing
- Regelen alle faciliteiten (huisvesting, IT-systemen, data access) om het team optimaal te laten functioneren
- Laten toetsen van de gekozen oplossing aan de OneBI & BI&A architectuur- en beheer standaarden
- Uitvoeren van het geaccordeerde projectplan met het gevormde projectteam
- Afstemmen op reguliere basis met opdrachtgever(s) en stakeholders over meerdere bedrijfsonderdelen
- Bewaken goede sfeer & werking van het projectteam, vastgestelde budget en voortgang
- Opleveren reguliere rapportage en voortgangsoverzichten aan lijn- en programma management
- Inbedden van deze verandering
- Zorgen voor een goede overdracht naar lijnorganisatie aan het einde van de migratie

Functie eisen / Opleiding, Kennis en Werkervaring
Minimaal vereist:
- HBO+ opleiding
- Gecertificeerd in Prince2 methodiek
- Aantoonbare recente ervaring (5 tot 10 jaar) werkervaring in Project Management
- Aantoonbaar begrip en acceptatie van Agile & SCRUM methodiek & principes
- Aantoonbaar ervaring in softwareontwikkeling en/of migratie van IT-applicaties
- Aantoonbaar ervaring op snijvlak van business en IT en bijbehorende verandermanagement

Bij voorkeur:
- Ervaring in het werkveld van Business Intelligence is een pré
- IPMA-C certificering is een pré.

Gedrag, Vaardigheden/ Competenties
Gedrag: Met name menselijke verbinding aan gaan, je weg kun vinden in een grote organisatie en zonder formele macht dingen voor elkaar krijgen. Focus op het doel houden waarbij je constant de balans bewaakt is van belang voor succes in deze rol. Je moet ook technisch-inhoudelijk kunnen communiceren met beheerders (TB, TAB, FAB), architecten, software bouwers en eindgebruikers. Daarnaast is inlevingsvermogen in de belangen en dynamiek van de klant van de betreffende BI diensten/applicaties van belang.

Vaardigheden/competenties
- Inlevingsvermogen
- Flexibel
- Integer
- Initiatiefrijk
- Leiderschap
- Communicatief vaardig
- Conflict hantering
- Klantgericht
- Analytisch vermogen
- Creatief
- Organisatiebewust
- Besluitvaardig
- Overtuigingskracht
- Plannen en Organiseren
Test specialist / Data analist1609-027
Rol: testanalist BI annex Scrummaster
Type inzet: Detachering
Locatie: Utrecht
Start: 10 oktober 2016
Uren per week: 32
Duur van de inzet: 3 mnd
Uiterste reactie datum: 3-10-2016 9.00 uur
Tarief indicatie: marktconform
Doel van de functie
Als testanalist ben jij betrokken bij het ontwikkelen, verbeteren en borgen van testprocessen. Je bent een expert bij het optimaal inrichten en uitvoeren van testen. Je rapporteert en adviseert over de voortgang van de testen en resultaten.Daarnaast vervul je de rol van scrummaster voor het realisatieteam.
Werkzaamheden
De testanalist is werkzaam het scrumteam dat als onderdeel van programma de benodigde logica binnen het datawarehouse realiseert. Het Marketing datawarehouse is een onderdeel van een keten van applicaties die tezamen de gewenste functionaliteit realiseert om de acties binnen het Klant Relatie Programma uit te voeren. Om snel en kort met de opdrachtgevers te kunnen schakelen wordt gebruikt gemaakt van de Agile werkwijze SCRUM.
De testanalist zal zich bezig houden met het voorbereiden en uitvoeren van testen van de verschillende functies binnen het project. Het scrumteam bestaat uit een Product Owner vanuit de opdrachtgever, een Business Analist, Informatie Analist en software ontwikkelaars. Vanuit de SCRUM werkwijze kent ieder teamlid zijn primaire expertise, maar vullen de teamleden elkaar aan door dat werk dat nodig is om de sprint succesvol af te sluiten, uit te voeren. Concreet betekent dit dat de teamleden en de opdrachtgever ook testwerkzaamheden uitvoeren. De testanalist ziet er op toe dat dit op een effectieve en efficiënte wijze gebeurt.
Je bent verantwoordelijk voor de invulling van de volgende activiteiten:
  • Opstellen van testscenario’s, testplannen en ontwerpen van testen t.a.v. de gewenste functionaliteit, de kwaliteit en de continuïteit.
  • Kiezen van de te gebruiken testspecificatietechnieken, de testinfrastructuur, specificaties van testgevallen en uitgangsgegevens.
  • Analyseren van de specificaties van het testobject en opstellen van logische en fysieke testgevallen voor systeem-, acceptatie-, regressie- en ketenintegratietesten.
  • Rapporteren over de voortgang bij het opstellen van de testgevallen en de uitgevoerde testactiviteiten.
  • Opstellen en bijwerken van benodigde testdocumentatie (testontwerp, testgevallen, testscenario, etc.)
  • Uitvoeren van intake t.b.v. details voor de testbasis.
  • Uitvoeren van testgevallen
  • Vastleggen van de resultaten en opstellen van de (deel)rapportages.
  • Het vervullen van de rol van scrummaster:
    o Faciliteren scrumproces (organiseren scrumsessies zoals planning en retrospective, leiden van de daily stand-ups, bijhouden van de burn-down chart, etc.)
    o Team scherp houden op de sprintverantwoordelijkheid en resultaat
    o Afstemming met PO over team backlog
    o Escalatie impediments, welke in het team niet kunnen worden opgelost.
    o Rapportage naar management over voortgang
  • Adviseren over kwaliteit en continuïteit van de programmatuur, processen, werkinstructies, procedures.
    Gebruik maken van voorgeschreven methoden, technieken en hulpmiddelen (JIRA, Enterprise Architect).
    Overig
    - Ervaring met SQL is een pré
    Functie eisen / Opleiding, Kennis en Werkervaring
    - HBO/WO diploma
    - Minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van testen;
    - Aantoonbare ervaring met testen in een DWH / BI omgeving;
    - ISTQB Foundation en / of TMap Next Foundation gecertificeerd;
    - ISTQB Advanced Testanalist gecertificeerd is een pré;
    - Aantoonbare ervaring in de rol van scrummaster;
    - Certificering scrummaster is een pré.
    Gedrag, Vaardigheden/ Competenties
    - Teamspeler
    - Resultaatgericht
    - Proactief
    - Flexibel
    - Stressbestendig
    - Analytisch vermogen
    - Kritisch
    - Kan methodisch werken
    - Communicatief vaardig
    Met betrekking tot Agile:
    - Nemen van verantwoordelijkheid
    - Zelfstandig oppakken niet-primaire taken
    - Teamspeler
    - Resultaatgericht
    - Zoeken naar verbeteringen
Netwerk beheerder / Netwerk specialist1609-025
Rol: ICT Netwerkbeheerder
Type inzet: Detachering
Locatie: Amsterdam
Start: zsm
Uren per week: 40
Duur van de inzet: 3 mnd+
Uiterste reactie datum: 30 september 14.00
Tarief indicatie: marktconform
werkzaamheden
Als ICT netwerkbeheerder ben jij dé platformspecialist op het gebied van netwerken. Je verzorgt het beheer van de ICT netwerken. Daarnaast ben je onze adviseur als het gaat om upgrades, beveiliging en uitbreiding van onze netwerkomgevingen. Bij incidenten of problemen ben jij de eerste verantwoordelijke. Je gaat op onderzoek uit zodat de netwerkproblemen snel worden opgelost. Je adviseert, voert configuratie wijzigingen uit en installeert updates en patches. Als onze netwerkspecialist ondersteun je je collega's, los je technische storingen op en schakel je met diverse kennisteams, zoals Wintel, werkplekken, DBA, Mainframe Middleware en Storage en/of externe leveranciers.
Je hebt een ICT opleiding op minimaal MBO 4 niveau en beschikt over HBO werk- en denkniveau.
Daarnaast heb je minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als netwerkbeheerder waaronder specifieke kennis van Cisco routing/switching en firewalls.
Daarnaast ben je pro-actief en communicatief vaardig en wil je je blijven ontwikkelen in je vak.
De volgende zaken vallen onder het aandachtsgebied van het netwerkteam:
  • Wifi;
  • Loadbalancing;
  • Routing/switching (LAN/WAN);
  • Proxy;
  • IPAM/DNS/DHCP;
  • Firewalls;
  • Externe koppelingen (Data/Internet);
    IPT oplossingen.
Netwerk beheerder1609-024
Rol: Netwerkbeheerder
Type inzet: Vast dienstverband
Locatie: Amsterdam
Start: in overleg
Uren per week: 36-40 uur per week
Duur van de inzet: vast dienstverband
Voor onze opdrachtgever zoeken wij een ervaren Medior operationeel NETWERKBEHEERDER / network engineer
Deta Vast is ook een mogelijkheid.
Onze opdrachtgever is een professionele organisatie waarbij de afdeling netwerkbeheer een belangrijke rol speelt binnen de organisatie.
Als medior Netwerk specialist / beheerder beschik je over een aantal jaren werkervaring bij middelgrote tot grote bedrijven. Echter indien je nog jong bent en relatief weinig ervaring hebt maar wel ambitie om je te verdiepen in het vak wordt je ook uitgenodigd te solliciteren.
De gezochte medior Netwerk beheerder werkt nauw samen in teamverband en is verantwoordelijk voor het beheer, de bouw en mutaties van de gehele netwerk infra structuur van de organisatie.
Onderhoud en beheer en monitoring van netwerken, LAN Wan Cisco.
Veiligheid en beschikbaarheid van het netwerk en de systemen zijn de voornaamste speerpunten binnen de afdeling.
Het netwerk zal technisch optimaal en veilig moeten functioneren, diverse netwerkonderdelen en de onderlinge samenhang moet 7 x 24 uur geborgd worden.
Taken en verantwoordelijkheden zijn deze rol:
  • Het constant verbeteren en optimaliseren van de netwerkomgeving
  • Het trouble shooten van incidenten en problemen die zich voordoen (2e en 3e lijns)
  • Het nauwgezet volgen van nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden binnen het vakgebied
  • Constante focus en aandacht hebben op de security aspecten binnen de netwerkomgeving
  • Opstellen en bijhouden van technische (beheer) documentatie
    Gevraagde kennis en ervaring:
  • MBO 4 [met HBO werk- en denkniveau]
  • Vakgerichte certificering of bereid dit te behalen minimaal op niveau: CCNA. Certificering op CCNP niveau geldt als een pré en is wenselijk.
  • Prince 2
  • ITIL
  • Aantoonbare werkervaring ervaring op gebied van Netwerkinfrastructuur / Security / Routing / Switching / Loadbalancing / Firewall / WiFi / NAC / bug fixing / updates / nieuwe releases
  • Product kennis Cisco / Palo Alto / A10 / Bluecoat / Aruba
  • Ervaring met netwerk diensten zoals DNS, DHCP, NTP, etc.
  • Kennis van systeem platformen zoals Windows en Unix
  • Goede kennis van kantoor applicaties zoals Word, Excel, Visio, etc.
    Competenties:
  • oplossingsgericht
  • creatief in bedenken van oplossingen
  • analytisch vermogen
    Flexibele werkhouding (geen 9 tot 5 mentaliteit)
    Overige informatie met betrekking tot de rol:
    De gezochte kandidaat dient bereid te zijn om deel te nemen aan roulerende Stand-by diensten die buiten de reguliere kantoortijden plaatsvinden. Dit kan nagenoeg altijd op afstand en het schema wordt in onderling overleg afgestemd.
    Salaris en overige arbeidsvoorwaarden zijn markt conform. Salaris in schaal start maximaal euro 4000 bruto per maand. Een lease auto maakt geen onderdeel uit van het pakket bij deze de functie.
    Indien bovenstaand profiel aansluit en interessant is, nodigen wij je uit om een up-to-date CV in Wordformat op te sturen met daarbij een korte motivatie waar de match met het profiel duidelijk uit naar voren komt. Wij nemen dan vervolgens contact op om in te gaan op deze mogelijkheid.
Database administrator1609-022
Rol: DBA MySQL of MariaDB kennis
Type inzet: Detachering
Locatie: Regio Nijmegen
Start: zsm
Uren per week: 40
Duur van de inzet: 4 mnd+
Uiterste reactie datum: zsm
Tarief indicatie: marktconform

Voor een van onze opdrachtgevers in de regio Nijmegen zoeken wij met spoed een Database Administrator.
Het betreft een innovatieve en dynamische financiële organisatie die haar diensten aan de zakelijke gebruiker als ook consument aanbiedt.

Momenteel is men bezig met een grootschalig project dat er op toeziet dat de huidige datacenter omgeving in zijn geheel verhuist zal worden naar een nieuwe omgeving.
Vanwege de zorgvuldigheid, complexiteit en deadline die staat voor deze verhuizing, is gekozen om met name de interne professionals een rol in dit project te geven.

In verband met de daardoor weggevallen capaciteit voor de day to day operatie zal dus onder andere behoefte bestaan om een van de DBA plekken zo snel mogelijk via een tijdelijk inzet te bemensen.
De gezochte kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring op het gebied van DBA werkzaamheden binnen MySQL of MariaDB met daarbij eveneens aantoonbare ervaring met clustering op een of beide platforms.
Het betreft een inzet van in ieder geval 4 maanden maar verwachting is dat hierna een verdere verlenging wenselijk zal zijn.
Van kandidaten die zichzelf herkennen in bovenstaand profiel, zien we graag een up-to-date CV voorzien van een op deze rol toegespitste korte motivatie. Graag zien we het gewenste tarief daarbij vermeld. En tot slot het verzoek om reeds geplande cursusdagen, vakanties en dergelijk ook aan te geven in de reactie.
Project manager1609-020
Rol: Project Manager Identity & Access Management
Type inzet: Detachering
Locatie: omgeving Breda
Start: medio oktober 2016
Uren per week: 4 dagen per week
Duur van de inzet: 3 maanden + optie. Duur project ongeveer 1 jaar
Tarief indicatie: markconform

Voor onze opdrachtgever zoeken wij een ervaren een Project Manager Identity & Access Management.
Let op: De eisen om te mogen aabieden bij de klant zijn:
minimaal 8 jaar ervaring met projectmanagement in internationaal opererende enterprise organisaties
projectmatige ervaring met de inrichting en ingebruikname van Microsoft Identity Manager
Zonder deze aantoonbare ervaring heeft het geen zin om te reageren.

De kandidaat moet de bereidheid hebben om;
- (sporadisch) in het weekend of in de avonduren te werken indien dat voor het project vereist is;
- internationaal te reizen indien dat voor het project vereist is.

Het project
Identity & Access Management is een veelomvattend onderwerp, voor dit project bij onze klant ligt de focus op het beheer van user accounts en groepen. Met zoveel als mogelijk gebruik van Self Service en automatisering.
Bij onze klant is momenteel een project in uitvoering om de nieuwe Active Directory te ontwerpen en implementeren, inclusief koppeling met Office 365. Group Microsoft Competence Center wordt verantwoordelijk voor het functioneren en het beheer van die nieuwe Active Directory, de verantwoordelijkheid van de decentrale IT afdelingen zal daardoor sterk afnemen. Ter ondersteuning zal zoveel als mogelijk geautomatiseerd worden en zal er gebruik gemaakt gaan worden van Self Service, zowel voor de decentrale IT afdelingen als voor eindgebruikers.

De resultaten die het project Identity & Access Management gaat opleveren hebben grofweg betrekking op;
- Project Brief, PID en dergelijke project management documenten;
- ontwerp en implementatie van Microsoft Identity Manager;
- het beschrijven van de Governance en de implementatie daarvan;
- training/instructie voor de verschillende gebruikersgroepen van Microsoft Identity Manager;
- definiëren en implementeren van de GMCC diensten met betrekking tot Identity & Access Management;
- inzichtelijk maken van de randvoorwaarden voor het kunnen leveren van de benoemde diensten (processen, procedures, resources, benodigde training, aanpassen van service management tooling etc.);
- het realiseren van die randvoorwaarden;
- overdracht naar de beheerorganisatie.

Werkzaamheden
De Project Manager Identity & Access Management is verantwoordelijk voor het benoemen en beschrijven van de scope, resultaten, budget, planning en benodigde projectorganisatie. Na goedkeuring daarvan is de Project Manager verantwoordelijk voor de aansturing van de realisatie daarvan, inclusief goede en tijdige inbedding binnen de GMCC organisatie.
Voor de beeldvorming hieronder een opsomming van de hoofdactiviteiten van de Project Manager.
- Het opstellen en opleveren van projectmanagement documentatie (Project Brief, PID, Resource Planning, Risk Management Plan etc.).
- Samenstellen en aansturen van de projectorganisatie.
- Maken van afspraken over de inzet van de projectmedewerkers.
- Het opstellen en onderhouden van een gedegen projectplanning, inclusief resources.
- Aansturen van de realisatie en oplevering van de projectdoelstellingen en resultaten.
- Opstellen van de tweewekelijkse voortgangsrapportage (kwaliteit, planning, kosten).
- Regelmatige afstemming met de Director GMCC en GMCC Operations Manager.
- Borgen van de betrokkenheid en medewerking van de betrokkenen binnen de organisatie.
- Overdracht van de projectresultaten naar de operationele teams en personen binnen GMCC.

Kennis en ervaring
- Minimaal 8 jaar ervaring met projectmanagement in internationaal opererende enterprise organisaties.
- Ervaring met het definiëren en implementeren van soortgelijke ICT dienstverlening.
- Projectmatige ervaring met de inrichting en ingebruikname van Microsoft Identity Manager.
- Projectmanager met 'inhoud' op de voor dit project relevante gebieden, zoals Active Directory, Identity & Access Management, migraties, ICT dienstverlening.
- Kennis en ervaring met Prince2 en ITIL.
- Kennis en ervaring met Microsoft Project.
- Ervaring met Sarbanes Oxley IT compliancy policies and controls is een pré.
- Kennis en ervaring met TOPdesk is een pré.

Competenties en vaardigheden
- Goede communicatieve en sociale vaardigheden.
- Pragmatische en klantgerichte instelling.
- Doorzettingsvermogen en stressbestendig.
- In staat om zowel in teamverband als zelfstandig te opereren.
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
- Analytische persoonlijkheid, sterk in structureren en organiseren.
Ontwikkelaar1609-019
Rol: ETL ontwikkelaar met kennis en ervaring van/met Pentaho.
Type inzet: Detachering
Locatie: Amersfoort
Start: oktober 2016
Uren per week: in overleg
Duur van de inzet: 3 maanden + Optie van verlenging

Voor onze opdrachtgever zoeken wij een ervaren ETL ontwikkelaar met kennis en ervaring van/met Pentaho.
Profiel van de juiste kandidaat:
ü een ervaren ETL ontwikkelaar met kennis van en ervaring met datamodellering en ETL Tools;
ü Is functioneel ervaren, d.w.z. in staat functionele ontwerpen te maken, in overleg te treden met eindgebruikers, wensen vertalen naar toepasbare oplossingen
ü Heeft kennis en ervaring met de rapportage en dasboard tools/mogelijkheden van Pentaho
ü Weet uit complexe data begrijpelijke rapporten te genereren
ü Enthousiast, gedreven, collegiaal, communicatief vaardig in woord- en geschrift in zowel de Nederlandse als Engelse taal
ü Geen 9-5 mentaliteit, oplossingsgericht

Kennis:
ü minimaal 3 jaar ervaring in ETL, bij voorkeur opgedaan in grotere en complexe omgevingen
ü Kennis en ervaring op het gebied van Pentaho en de rapportage en dashboard mogelijkheden
ü Eventuele kennis en ervaring van/met Oracle en SQL is gewenst
ü Kennis van Datamodellering
Consultant1609-018
Rol: (Jr.) Consultant
Type inzet: Werving & Selectie
Locatie: Regio Utrecht
Start: zsm
Uren per week: 40
Duur van de inzet: Vast dienst verband
Uiterste reactie datum: zsm
Salaris indicatie: marktconform
Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een [junior] consultant
Onze opdrachtgvever houdt zich bezig met het ontsluiten en uitwisselen van data bestanden. De bestanden worden door encryptie en decryptie aangeleverd aan met name de gezondheidszorg, onderwijs, justitie en andere publieke sectoren. Een vooruitstrevende partij die onafhankelijk databewerking en data onderzoek doet. Ter versterking van haar team consultants / adviseurs zijn zij op zoek naar een (Junior) Consultant, die
  • Adviseert (potentiële) opdrachtgevers bij aanpak van complexe –vraagstukken op het snijvlak van Privacy en ICT;
  • Ondersteunt de collega adviseurs bij het uitwerken en implementeren van opdrachten ;
  • Kan functionele eisen en wensen vertalen in concrete en robuuste oplossingen;
  • Draagt bij aan Quality Assurance door het uitvoeren van test- en analysewerkzaamheden met betrekking tot het operationaliseren en in standhouden van productie-omgevingen;
  • Werkt mee aan een continue innovatie van onze dienstverlening;
  • Onderhoudt bestaande klantcontacten en verdiept deze verder ;
  • Acquireert nieuwe klanten en richt voor hun een op maat toegesneden dienstverlening in;
  • Is na verloop van tijd in staat om zelfstandig projecten succesvol uit te voeren.

Profiel van de medewerker die zij zoeken
  • Universitaire Opleiding bijvoorbeeld: Medische Informatiekunde, Bedrijfskunde, Recht en ICT, Gezondheidswetenschappen;
  • In staat om in teamverband en individueel te opereren en daaraan een creatieve en innovatieve bijdrage te leveren;
  • Productstrategie en klantvragen kunnen vertalen in klantgerichte oplossingen;
  • Uitstekende communicatie vaardigheden;
  • Nemen van verantwoordelijkheid en initiatief;
  • Creatief en teamspeler, geen 9 – 5 attitude;
  • Duidelijke ambitie om zich verder te ontwikkelen.

Wat bieden wij
  • Fulltime functie,
  • Werken in een klein en zeer professioneel multidisciplinair team;
  • Uitstekende studiemogelijkheden;
    Prima honorering en secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder bijvoorbeeld een eindejaar toelage die afhankelijk is van de door het team behaalde resultaten.

Van kandidaten die zichzelf herkennen in bovenstaand profiel, zien we graag een up-to-date CV voorzien van een op deze rol toegespitste korte motivatie. Graag zien we het gewenste salaris daarbij vermeld. En tot slot het verzoek om reeds geplande cursusdagen, vakanties en dergelijk ook aan te geven in de reactie.
Consultant1609-017
Rol: Sr. BI Consultant
Type inzet: Vast dienstverband
Locatie: Amsterdam
Start: zsm
Uren per week: 40 uren per week
Duur van de inzet: vast dienst verband
Uiterste reactie datum: zsm
Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij middels een werving & selectie opdracht (resulterend dus in een vast dienstverband bij onze opdrachtgever) op zoek naar een Senior Business Intelligence consultant in Amsterdam Het huidige BI team bestaat momenteel uit 5 BI professionals, die de verschillende business lines en stafafdelingen van de klantorganisatie bedienen vanuit twee verschillende informatielandschappen.
De opdrachtgever zoekt naar iemand die het huidige team verder kan versterken. De geschikte kandidaat gaat zich met name bezig houden met het verbeteren en uitbouwen van een informatielandschap voor het onderdeel wat leidend is voor het nieuwe totaalsysteem op basis van twee datawarehouses, waarvan voor één de opstartfase wordt ingezet. Er wordt voornamelijk gebruik gemaakt van de moderne BI tools van Microsoft. De senior Business Intelligence consultant die wij voor onze opdrachtgever zoeken, heeft een afgeronde studie op HBO / WO-niveau op gebied van Informatiemanagement, (Bedrijfskundige) informatica of een soortgelijke studie.Kenmerken van de gezochte kandidaat:
Je communiceert vaardig en gemakkelijk op alle niveaus binnen de organisatie.
Ook het verzorgen en leiden van workshops met de betrokken stake holders zijn je niet vreemd.
Je bent klantgericht, doortastend en luistervaardig en je bent van nature geïnteresseerd in ‘de vraag achter de vraag’.
Je bent analytisch sterk en resultaatgerichtheid.
Daarnaast vind je het leuk om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
Als schakel tussen ‘de business’ en IT ben je in staat om de vertaling te maken van business wensen naar creatieve, duurzame BI oplossingen.
De opdrachtgever geeft aan meer belang te hechten aan de persoonlijke eigenschappen en aanwezige competenties zoals benoemd in dit profiel dan naar de technische kennis en ervaring. Hoewel de gezochte kandidaat kennis en ervaring met de genoemde tooling dient te hebben zodat deze in staat is als gesprekspartner te fungeren tussen de business en IT, zullen de communicatieve en persoonlijke eigenschappen doorslaggevend zijn in de uiteindelijke selectie van de kandidaat. Aangezien deze geacht wordt de organisatie pro-actief in te gaan om op deze wijze de noodzakelijke kennis en wensen ‘op te halen’ bij de belanghebbenden, zal er sprake moeten zijn van een stukje natuurlijke gunning en inlevend vermogen om hierin effectief en succesvol te kunnen zijn. Gevraagde kennis en ervaring voor deze rol:
De juiste kandidaat herkent zichzelf in de navolgende eigenschappen: Gedreven, Onafhankelijk, Eerlijk, Betrokken en Deskundig. Daarnaast voldoe je aan de volgende vereisten:
  • Afgeronde studie op HBO / WO-niveau op gebied van Informatiemanagement of, (Bedrijfskundige) informatica of soortgelijke studie.
  • Bekend met de laatste ontwikkelingen in het BI & Analytics vakgebied en in staat om deze te vertalen naar de dagelijkse praktijk
  • Gedegen kennis van en ervaring met datamodelleringsmethodieken (Kimball, Inmon, Linstedt)
  • Kennis en ervaring met BI en ETL tooling van Microsoft, (evt. Information Builders en/of Microstrategy)
  • Ervaring met programmeren in SQL (of een vergelijkbare taal)
    Bekendheid met agile projectmanagement (Kanban/ SCRUM).

Voor meer informatie en achtergrond kan contact opgenomen worden via 0418-651735 of via info@datapool.nl.Van geïnteresseerde en passende kandidaten zien wij graag een korte motivatie , voorzien van een up-to-date CV tegemoet. Vriendelijk verzoek is om een indicatie van het gewenste salaris aan te geven, geplande vakanties en / of cursusdagen en de beschikbaarheid in de reactie te vermelden.
Service desk medewerker / Helpdesk medewerker / Werkplekbeheerder1609-013
Rol: Support / Service Desk medewerker / werkplek beheerder
Type inzet: vast dienstverband bij onze klant
Locatie: diverse in Nederland
Start: in overleg
Uren per week: fulltime
Duur van de inzet: vast dienstverband
Voor onze opdrachtgever zoeken wij ervaren Support / Service Desk medewerkers/werkplek beheerder.
Functie omschrijving
Vind jij het leuk om je te verdiepen in de wereld van ICT-infrastructuur en haal je plezier uit het helpen van gebruikers op dit terrein? Als Support-/Servicedeskmedewerker ben jij bezig met het zo goed mogelijk oplossen van incidenten van de gebruikersorganisaties van onze klanten. Telefonisch ben jij samen met de andere Servicedesk-collega’s hét aanspreekpunt. Je bent verantwoordelijk voor het aannemen van de call, het correct doorvragen en analyseren van het probleem en voor het zo goed mogelijk oplossen ervan. Dit gebeurt zowel telefonisch als ook remote. Eventueel wordt het gecombineerd met een rol van werkplekbeheerder, waarbij je onsite bij de gebruiker het probleem gaat oplossen. Vanzelfsprekend kun je collega’s inschakelen als je het zelf niet kunt of mag oplossen.Bij elke opdrachtgever kom je in andere omgevingen terecht met andere infrastructuren, andere applicaties en andere processen en procedures. Dit vraagt natuurlijk van jou als Servicedeskmedewerker de nodige flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Je wilt je steeds weer de nieuwe omgeving snel eigen maken zodat je de gebruikersorganisatie zo goed mogelijk kunt helpen. Daarnaast kun je ook vaak een bijdrage leveren aan het nog verder verbeteren van de dienstverlening aan de gebruiker, want jouw ervaring in andere omgevingen, pas je ook graag toe in je nieuwe opdracht.Voel jij je aangesproken in deze omschrijving, dan nodigen we je uit om snel contact met ons op te nemen en in een persoonlijk gesprek toe te lichten waar voor jou de uitdaging zit.Functie eisen:
  • Een afgeronde IT-opleiding op minimaal MBO-niveau 3.
  • Kennis van ITIL en bij voorkeur reeds gecertificeerd.
  • In bezit van of bezig met Microsoft certificering (MCITP)
  • Enige werk ervaring op een Servicedesk heeft onze voorkeur.
  • Communicatieve skills, zowel mondeling als schriftelijk in Nederlands en Engels.
    Initiatiefrijk, representatief, enthousiast.

Arbeidsvoorwaarden:
Onze klant heeft een volwassen arbeidsvoorwaardenpakket. Naast een vast dienstverband, marktconform salaris, kennen zij een uitgebreid pakket aan flexibele, secundaire voorwaarden waar je deels zelf keuzes kunt maken waar je voorkeur naar uitgaat. In dit pakket kom je voorwaarden tegen zoals reiskosten (vergoeding of leaseauto), aantrekkelijke pensioenregeling, collectieve ziektekostenregeling, 25 vakantiedagen, prestatiebonusregeling en studiekostenregeling. Samen met je manager bepaal je welk pakket het best bij jou past.
Systeem beheerder1609-012
Rol: Systeembeheerder
Type inzet: vaste dienst bij onze klant
Locatie: diversen, heel Nederland
Start: in overleg
Uren per week: fulltime
Duur van de inzet: vast dienstverband
Voor onze opdrachtgever zoeken wij een ervaren Systeembeheerders op diverse niveaus.
Functie omschrijving
Haal jij plezier uit het beheren van een ICT-infrastructuur en het oplossen van complexe ICT vraagstukken? Als Systeembeheerder duik je in de techniek om ervoor te zorgen dat onze klanten dagelijks gebruik kunnen blijven maken van hun ICT-voorzieningen. Bij verschillende opdrachtgevers zet jij je tanden in zowel de reguliere beheertaken als in het analyseren van gecompliceerde problemen en in het bijhouden van nieuwe ontwikkelingen. Je houdt goed in de gaten of alles blijft werken, onderneemt actie om verstoringen te voorkomen en doet (gevraagd en ongevraagd) voorstellen tot verbetering van de ICT-omgeving. Als ICT-professional ben je steeds bezig met kijken waar je de infrastructuur kunt verbeteren, vereenvoudigen en stabiliseren om deze continu beschikbaar te houden voor de gebruikersorganisatie. Je schakelt makkelijk met de Servicedesk en andere afdelingen omdat je niet alleen technisch sterk bent, maar ook communicatief je mannetje staat.Bij elke opdrachtgever kom je in andere omgevingen terecht met andere infrastructuren, andere applicaties en andere processen en procedures. Dit vraagt natuurlijk van jou als Systeembeheerder de nodige flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Je wilt je steeds weer de nieuwe omgeving snel eigen maken zodat je de ICT-infrastructuur zo snel mogelijk onder controle krijgt. Daarnaast kun je ook vaak een bijdrage leveren aan het nog verder verbeteren van de dienstverlening, want jouw ervaring in andere omgevingen, pas je ook graag toe in je nieuwe opdracht.Voel jij je aangesproken in deze omschrijving, dan nodigen we je uit om snel contact met ons op te nemen en in een persoonlijk gesprek toe te lichten waar voor jou de uitdaging zit.Functie eisen:
  • Een afgeronde IT-opleiding op minimaal MBO-niveau 3/4.
  • Kennis van ITIL en bij voorkeur reeds gecertificeerd.
  • In bezit van Microsoft certificering (MCITPSA/MCITPEA).
  • Bij voorkeur certificering op Citrix en/of VMWare.
  • Ruime ervaring met Systeembeheer.
  • Communicatieve skills, zowel mondeling als schriftelijk in Nederlands en Engels.
    Initiatiefrijk, representatief, enthousiast.

Arbeidsvoorwaarden:
Onze klant is een ICT-dienstverlener met een volwassen arbeidsvoorwaardenpakket en een vast dienstverband. Naast een marktconform salaris, kennen zij een uitgebreid pakket aan flexibele, secundaire voorwaarden waar je deels zelf keuzes kunt maken waar je voorkeur naar uitgaat. In dit pakket kom je voorwaarden tegen zoals reiskosten (vergoeding of leaseauto), aantrekkelijke pensioenregeling, collectieve ziektekostenregeling, 25 vakantiedagen, prestatiebonusregeling en studiekostenregeling. Samen met je manager bepaal je welk pakket het best bij jou past.
Server manager1609-011
Rol: Server infrastructuur professional
Type inzet: Detachering
Locatie: Utrecht
Start: 1 oktober
Uren per week: 36
Duur van de inzet: 3 mnd
Uiterste reactie datum: zsm
Tarief indicatie: marktconform
Voor een van onze opdrachtgevers in Utrecht zoeken wij voor een start per 1 oktober direct een Server infrastructuur professional
Voor een grootschalige migratie bij de opdrachtgever zoekt men tijdelijke ondersteuning en uitbreiding in deze rol.Taken & werkzaamheden van de Server infrastructuur professional
  • Migreert Microsoft server 2008 R2 AD naar Microsoft server 2012 R2 AD.
  • Maakt een implementatieplan om de AD van de opdrachtgever uit te breiden naar de Microsoft Cloud.
  • Implementeert PKI op basis van Microsoft server 2012 R2.
  • Implementeert WSUS op basis van Microsoft Server 2012 R2.
  • Migreert ADFS 2.0 naar ADFS 3.0.
  • Implementeert Direct Access.
  • Implementeert Symantec Endpoint Protection.
  • Implementeert Microsoft Remote Desktop t.b.v. thin clients en thuiswerken.
  • Documenteert uitvoerig de bovengenoemde werkzaamheden.
  • Draagt de bovengenoemde werkzaamheden inclusief de opgeleverde producten over aan de staande beheerorganisatie.
  • Treed continu in overleg met de staande beheerorganisatie over te maken keuzes.
    Rapporteert aan de werkgroep leider infrastructuur.


Van kandidaten die zichzelf herkennen in bovenstaand profiel, zien we graag een up-to-date CV voorzien van een op deze rol toegespitste korte motivatie. Graag zien we het gewenste tarief daarbij vermeld. En tot slot het verzoek om reeds geplande cursusdagen, vakanties en dergelijk ook aan te geven in de reactie.
Engineer1609-010
Rol: Werkplek professional
Type inzet: Detachering
Locatie: Utrecht
Start: 1 oktober
Uren per week: 36
Duur van de inzet: 3 mnd
Uiterste reactie datum: zsm
Tarief indicatie: marktconform
Voor een van onze opdrachtgevers in Utrecht zoeken wij voor een start per 1 oktober een werkplek professional
Voor een grootschalige migratie bij de opdrachtgever zoekt men tijdelijke ondersteuning en uitbreiding in deze rol.Taken & werkzaamheden ICT werkplek professional:
  • Implementeert windows 10 passend op het nieuwe werkplekconcept.
  • Implementeert Office 2016 (Office 365 E3 licentie).
  • Implementeert en verzorgt de inrichting van SCCM 2012 R2.
  • Implementeert APP-V 5.1 t.b.v. software virtualisatie.
  • Packaged en implementeert bedrijfsapplicaties.
  • Implementeert profilemanagement met behulp van U-EV 2.1.
  • Documenteert uitvoerig de bovengenoemde werkzaamheden.
  • Draagt de bovengenoemde werkzaamheden inclusief de opgeleverde producten over aan de staande beheerorganisatie.
  • Treed continu in overleg met de staande beheerorganisatie over te maken keuzes.
    Rapporteert aan de werkgroep leider infrastructuur.


Van kandidaten die zichzelf herkennen in bovenstaand profiel, zien we graag een up-to-date CV voorzien van een op deze rol toegespitste korte motivatie. Graag zien we het gewenste tarief daarbij vermeld. En tot slot het verzoek om reeds geplande cursusdagen, vakanties en dergelijk ook aan te geven in de reactie.
Ontwikkelaar1609-005
Rol: Sr .net ontwikkelaar
Type inzet: Detachering
Locatie: Venray
Start: zsm
Uren per week: full time
Duur van de inzet: 3 mnd+
Uiterste reactie datum: zsm
Tarief indicatie: marktconform
Voor een van onze opdrachtgevers in Venray zoeken wij per direct een Sr. .NET ontwikkelaar
Doel van de functie
Bij deze opdrachtgever wordt software ontwikkeld met behulp van de scrum methodiek.
De gezochte kandidaat wordt onderdeel van het Scrum ontwikkelteam. Binnen het Scrum ontwikkelteam worden de taken verdeeld om op basis van User Stories en taken te komen tot goed werkende, opgeleverde software. Het team is daarin zelf verantwoordelijk voor het inplannen en uitvoeren van alle taken van ontwerp, realisatie, testen tot en met oplevering aan de Release Manager.
Het ontwikkelteam doet het werk om een potentieel uitleverbaar increment van het product op te leveren aan het einde van elke sprint conform de “Definition of Done”. Het ontwikkelteam werkt samen met de business aan het product en zorgt er ook voor dat zij informatie gaan halen op het moment dat dit nodig is.

Werkzaamheden
  • Het vertalen van User Stories in goed werkende en stabiele software oplossingen
  • Pro-actief onderhouden van contacten met de Product Owners om de gerealiseerde software te toetsen aan de wensen en eisen van de gebruikers
  • Uitvoeren van impact-analyses op het systeem om de haalbaarheid van nieuwe functionaliteiten te toetsen
  • Het bouwen en beheren van uitbreidingen aan ons intern softwarepakket
  • Testen van software die door het team ontwikkeld is
  • Koppelingen leggen met externe partijen, die integreren met ons softwarepakket
  • Het schrijven van beheersbare software, door middel van unit-testing en code-reviews
  • Het bewaken en (waar mogelijk) optimaliseren van de performance
  • Ondersteunen bij het oplossen van vragen van Incident Management of Technisch Applicatiebeheerders

    Functie-eisen
  • Minimaal afgeronde informatica opleiding op HBO niveau
  • Minimaal 5 jaar ervaring als C# .NET ontwikkelaar
  • Kennis van en ervaring met Angular
  • Kennis van en ervaring met Java
  • Kennis van Microsoft TFS
  • Kennis van en ervaring met Azure
  • Kennis van en ervaring met Salesforce is een pré
  • Ervaring met Scrum/agile werken
  • Ervaring in de telecom sector is een pré
    Competenties
  • Creativiteit
  • Flexibiliteit
  • Accuratesse
  • Kwaliteitsgericht
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
    Stressbestendigheid

    Van kandidaten die zichzelf herkennen in bovenstaand profiel, zien we graag een up-to-date Cv voorzien van een op deze rol toegespitste korte motivatie. Graag zien we het gewenste tarief daarbij vermeld. En tot slot het verzoek om reeds geplande cursusdagen, vakanties en dergelijk ook aan te geven in de reactie.
Project consultant / Project manager1608-019
Rol: Project Consultant
Type inzet: Werving & selectie naar vast dienstverband
Locatie: Randstad
Start: zsm
Uren per week: 40 uren per week
Duur van de inzet: nvt.
Uiterste reactie datum: zsm
Salaris indicatie: marktconform
Voor een van onze opdrachtgevers, actief in consultancy en met haar eigen opdrachtgevers voornamelijk actief in de Randstad, zoeken wij voor een vast dienst verband een:
PROJECT CONSULTANTDe organisatie
Het betreft een jonge en dynamische organisatie die haar klantorganisaties begeleiding en ondersteuning biedt bij het overgaan naar Agile werken, het faciliteren van Scrum teams en project management in het algemeen.
Naast het begeleiden van deze organisaties, biedt onze opdrachtgever haar klantorganisaties, kennis en expertise op het gebied van de ‘second wave IT’ waarin informatiesystemen veel sneller en goedkoper beschikbaar komen, die bovendien veel beter dan voorheen aansluiten bij de doelen en de behoeften van de gebruikers.

De rol
De projecten waarin de gezochte nieuwe collega gaat werken zijn meestal de grotere projecten met een stevige IT-component. De ideale kandidaat vind het leuk om binnen de projecten zaken te organiseren en daarin het initiatief te nemen. In complexe situaties is de gezochte persoon in staat om de verschillende specialisten bij elkaar te brengen en komt hij of zij met creatieve oplossingen. (Kritisch) Doorvragen tot de kern is een natuurlijke (en aanwezige) eigenschap. Door helder te communiceren, weet de nieuwe collega met het team doelen te bereiken. Het analyseren en doorgronden van processen en wensen bij de klantorganisaties geeft voldoening. Het op basis hiervan structureren en doorvertalen naar werkende informatiesystemen eveneens.
De rol in projecten van de gezochte medewerker is die van Scrum Master, Product Owner, Projectmanager of Developing Consultant op het gebied van Model Based Development tools als Mendix, Mulesort en Pega Business Rules Engine.
Kennis en ervaring voor deze rol:

  • een afgeronde HBO of WO opleiding
  • inhoudelijk en communicatief sterk en weet teams in beweging te krijgen
  • beschikt over voldoende technische en inhoudelijke ervaring, bijvoorbeeld op het gebied van systeemontwikkeling, online projecten.
  • Ervaring opgedaan in projecten waarbij hij /zij zelf een inhoudelijke bijdrage leverde binnen het project
  • Certificering op bijvoorbeeld: Prince2 Practitioner, Professional Scrum Master en Scrum Product Owner gelden voor deze positie als een belangrijke pré
    Bereid te reizen. De werkzaamheden vinden veelal op locatie bij de klantorganisaties plaats, zoals eerder in dit profiel vermeld, veelal in de Randstad.

    Aanbod:
    De organisatie biedt de juiste kandidaat in eerste instantie een plaats in ons team van enthousiaste en ervaren project consultants. Vanuit een persoonlijk ontwikkelplan is er volop mogelijkheid vakinhoudelijke trainingen te volgen en te certificeren.
    De opdrachtgever biedt verder een uitstekend salaris en een pakket aan passende arbeidsvoorwaarden. Er wordt gewerkt vanuit een open werkcultuur met eigen verantwoordelijkheid aan uitdagende en veelzijdige projecten en de juiste kandidaat groeit mee in een leuk team dat zich bezighoudt met een interessant en actueel terrein binnen de huidige markt.


Van personen die zichzelf herkennen in bovenstaand profiel, zien we graag een up-to-date Cv voorzien van een op deze rol toegespitste korte motivatie. Graag zien we het gewenste salaris daarbij ook vermeld. Vanwege het feit dat het een vaste aanstelkling betreft, vragen wij om eventuele opzegtermijn waarmee rekening gehouden moet worden ook te vermelden. En tot slot het verzoek om reeds geplande cursusdagen, vakanties en dergelijk ook aan te geven in de reactie.
Meer informatie over deze functie en organisatie zijn vanzelfsprekend op aanvraag beschikbaar
Data insight consultant1608-016
Rol: Data insight Consultant
Type inzet: Detachering
Locatie: Nederland, Duitsland, Engeland en Belgie
Start: zsm
Uren per week: 40 uren per week
Duur van de inzet: 3 mnd+
Tarief indicatie: Onbekend / marktconform

Voor onze opdrachtgever zoeken wij een ervaren (big) Data insight Consultant

Opdrachtgever is een grote internationale speler waarbij momenteel een aantal projecten op het gebied van Big Data. Ter uitbreiding van het huidige team van zo’n 20 personen zoekt de opdrachtgever een ervaren Data insight consultant die het team komt versterken. Projecten spelen internationaal, waarbij rekening gehouden dient te worden met werkzaamheden die met name in het begin van de opdracht op locatie uitgevoerd dienen te worden. Denk hierbij vnl aan Duitsland (regio Düsseldorf) en Engeland (Londen). Naar verloop van tijd zullen de activiteiten zich concentreren in NL in de regio van Den Bosch. Vanwege dit internationale aspect, is een goed begrip van Engels noodzakelijk. Goed beheersing van Duits geldt verder als belangrijke pre.

De gezochte kandidaat wordt verantwoordelijk voor de gehele keten (Use case) van het vergaren van de requirements bij de gebruiker, de vertaling hiervan in een FO naar een TO, het coördineren en controleren van de werkzaamheden door de developers en testers en de uiteindelijke totstandkoming van de gevraagde dienst.Het huidige team bestaat uit 15 bouwers van de (big data) oplossingen en een 6-tal Data insight consultants. Gezamenlijk met de interne business developer, is de insight data consultant verantwoordelijk voor het helder krijgen van de vraag uit de business; het op de juiste wijze analyseren van de gevraagde problematiek en het op basis daarvan bepalen van de juiste databronnen en onderlinge relaties daarvan. Uiteindelijk doel is om levensvatbare Proof of concepts neer te zetten op basis van behoefte die speelt binnen de business op het gebied van Big data, advanced analytics ed. die uiteindelijk als een dienst aangeboden worden binnen de gehele organisatie.
Vanwege een toenemend aantal projecten, is er momenteel behoefte aan de uitbreiding van het team met een Data insight consultant.
Ervaring in een soortgelijke rol waarbij requirements gathering, het opstellen van use cases en functioneel ontwerp, data- en informatie analyse, advies /consultancy en coördinatie een onderdeel waren geven een goede uitgangspositie voor de uitvoering van deze rol.
Daarnaast geldt dat aantoonbare kennis en ervaring opgedaan binnen de energy & Utility markt eveneens als een belangrijke pré geldt.


Kandidaten die zich in bovenstaand profiel herkennen en interesse hebben, wordt verzocht een CV voorzien van een motivatie (beiden in het Engels) aan ons op te sturen. Daarnaast zien we graag het gewenste uurtarief (Excl BTW, exl travelling and lodging expenses) tegemoet als ook reeds geplande vakanties.